E OK SA NE GHIDAM DUPA REGULA CLIENTUL NOSTRU STAPANUL NOSTRU?

Postat de Tatiana 18.10.2019 0 Comentarii

Fiecare zi este o provocare. Provocarea de a ne trai viata si meseria in armonie cu cei care ne inconjoara. Daca in viata personala lucrurile se aseaza intr-un fel sau in altul, in cariera ne lovim de tot felul de situatii si greutati care ne influenteaza in mod direct. Cei care ne inconjoara sunt pionul principal cand vine vorba de ceea ce simtim, asa ca acest lucru se aplica si cand vine vorba de coltul nostru de munca. Uneori ma intreb daca e ok sa ne ghidam dupa regula clientul nostru, stapanul nostru?!

Imi place sa spun ca activitatea noastra de tehnician nu consta doar in a face unghii foarte frumoase si calitative, dar si in a ne vinde serviciile oferite. In marketing se spune ca sunt 2 reguli de aur:

Regula 1. Clientul e mereu pe primul loc - Regula 2. In caz ca ai uitat regula 1, mai citeste-o o data ca sa-ti amintesti  :)

Adevarat sau fals?

Odata cu dezvoltarea carierei mele de tehnician, eu am dezvoltat si profesia mea de administrare a afacerilor, si ca economist voi spune ca regula este adevarata. De-a lungul timpului mi-am facut o clientele fidela, dar am inteles ca orice regula are si abateri.

Nu putem sa ne lasam incatusati de reguli si sa uitam de propria noastra persoana, de valorile si dorintele noastre, de respectul pe care il meritam, pe care il oferim si pe care il cerem inapoi macar in egala masura.

Clientela mereu o alegi tu, tu trebuie sa stii ce client vrei sa ai in calea ta, profesionistii numesc asta avatar de client.

Clientul tau va fi ca tine, tu atragi oameni ca tine, daca nu iti place ceva la clientul tau, poate ar trebui sa acorzi mai multa atentie la ceea ce faci tu in primul rand. Poate el raspunde la actiunile tale inconstiente.

Clientul ne aduce banii si trebuie apreciat pentru asta, dar aprecierea nu trebuie confundata cu robia! Aprecierea inseamna ca ii oferi un serviciu de inalta calitate , un loc placut in care se desfasoara serviciul si o ambianta frumoasa. Robia insa, e ca faci ABSOLUT tot ce iti cere clientul. Robia apare pentru ca nu ai stipulat niste reguli ale salonului sau ale cabinetului tau (despre asta am scris un articol separat)

Respectul fata de client trebuie sa fie reciproc, eu cel mai mult zic : "comporta-te asa cum ti-ai dori sa se comporte cu tine" este o regula care mereu a functionat si e una universala. Daca tu oferi tot respectul catre client si el nu te respecta reciproc, ar trebui sa iei in considerare faptul ca drumurile voastre sa se desparta.

In final vreau sa zic ca intrebarea din titlu isi are un raspuns simplu: Clientul nu e stapanul nostru, el e baza noastra, fundatia! La fel cum sunt si cunostintele si abilitatile noastre. Tehnician + Client = variabile cu aceeasi valoare de putere, respecta-te si toata lumea din jur te va respecta, iubeste-te si toata lumea din jur te va iubi!

Lasa un comentariu