Cum explicam clientelor de ce se rup unghiile, cand nu noi suntem motivul!

Postat de Tatiana 08.11.2019 0 Comentarii

E târziu în noapte, tocmai ce ați terminat o zi full, cu programări date peste cap și cu mult design. Ați pus capul pe pernă și vă odihniți mâinile, ochii și spatele, care azi parcă a durut mai rău. Vă revizuiți programatorul pentru mâine și știți că vă așteaptă iar o zi plină. Fix atunci vă scrie o clientă. Și-a rupt o unghie și e supărată. Dar voi știți că nu e vina voastră, că de data asta, cel puțin, e vina ei. Cum explicăm clientelor de ce se rup unghiile, când noi nu suntem motivul? Am detaliat mai jos acest subiect care doare. 

Să ne aducem aminte în primul rând, că setul de unghii poate avea 2 tipuri de garanție: 

  • cea de produs, care ere 21 de zile, e Garanția producătorului - informație care ar fi bine să o spuneți și clientelor
  • cea de tehnica - 10 zile - dacă tehnicianul a făcut ceva greșit, unghia se rupe, crapa, desprinde în primele 7-10 zile. În acest caz tehnicianul repara unghia gratuit. 

Plecând de la această teorie, ar fi bine ca rândurile care urmează să le avem scrise pe perete sau să i le repetem clientelor încă de când se așează la masă. Să înțeleagă că expresia: unghia s-a rupt, dar eu nu i-am făcut nimic. - nu este posibilă și că întotdeauna există un motiv și de foarte multe motivul NU suntem noi. 

Dacă îmi permiteți o glumă, unghiile niciodată nu se rup singure, așa cum nici o floare nu se rupe singură, e nevoie de o acțiune mecanică, care poate fi cu intensitate diferită. Cum are loc efectul ruperii:

 

  1.  Lovitura puternica. - Aici totul e clar, șocul a rupt unghia. Unghia din gel sau acril este rezistentă, dar până la un anumit punct. Dacă clienta și-a trântit portiera de la mașină peste unghii e posibil să se rupă și degetul, nu numai unghia. 
  2. Șir de lovituri mici- Pot fi făcute un șir de lovituri mici cărora la moment dat clienta să nu le dea importanță , însă la nivel microscopic să se creeze niște microfisuri care de la alte șocuri se dezvoltă în crăpături. Imaginați-vă efectul unui parbriz fisurat. La un moment unghia se va rupe definitv fără a simți vreo durere și clienta va crede că nu e bine pusă, doar nu i-a facut nimic în acel moment. Efectul însă a fost unul de acumulare. 
  3. Produsul are termen de valabilitate 21 zile stipulat de producător, nu de tehnician. După acest termen produsul devine poros și nu mai are aceeași rezistență ( nu înseamnă că nu ține) și se poate rupe ușor. O unghie rupta peste 3 săptămâni nu mai este din vina tehnicianului. 
  4. Unghiile sunt accesorii și trebuie exploatate corespunzător! Manichiura este cartea de vizita a unei femei! ( tehnicienii fac excepție căci noi niciodată nu avem timp de noi) :)  Știți că eu mereu le spuneam clientelor mele că unghiile  sunt ca niște bijuterii de care trebuie să aibă grijă, să le păstreze și să le admire. Pentru restul acțiunilor există ustensile! Le puteți da exemplu cu telefonul, să le protejeze precum telefonul, că doar nu se apucă să frece tigaia cu el. 
  5. Elasticitatea și rezistența unghiilor tehnice poate fi sporită prin folosirea zilnică a uleiului pentru cuticule. El face ca gelul și acrilul să fie mai flexibil și rezistent la șocuri. 
 
Aș concluziona spunând că pe fiecare perete de salon ar trebui să existe un mesaj: Unghiile nu sunt de oțel, oricât de bun e tehnicianul din fața ta. - poate așa vom da de înțeles că degeaba fac tehnicienii 10 cursuri pe an și se supra-califică, atâta timp cât clienta încă freacă tigaia cu migdala voastră. Să fim ZEN! 

 

Lasa un comentariu